پاپوش قلاب بافی پسرانه
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

اول دور کف پای فرزندتون رو روی کاغذ بکشید،یا کفشی که اندازش باشه رو روی کاغذ بذارید و دور کف کفش رو بکشید.بعد با نختون به تعدادی زنجیره بزنید که اگه اون رو وسط عکسی که از کف پا کشیده اید بذارید به اندازه دو تا پایه بلند دوتایی از چهار طرف زنجیره ها تا دور کف پا فاصله باشه.من 8 تا زنجیره زدم.و بعد با دو تا زنجیره ردیف دوم رو شروع کنید،تو زنجیره اول 5 تا پایه بلند دوتایی دیگه بزنید و تو زنجیره های بعدی هر کدوم یه پایه بلند دو تایی بزنید،وقتی به آخرین زنجیره رسیدید 6 تا پایه بلند دوتایی توش بزنید و در پایین زنجیره های رج قبل ،تو هر کدوم یه پایه بلند دوتایی بزنید تا به 2 تا زنجیره ای که در اول رج دوم زده بودید برسید،با یه شلال آخرین پایه بلند رو به دومین زنجیره ابتدای رج وصل کنید.رج بعد رو با 2 تا زنجیره شروع کرده و تو هر کدوم از 6 تا پایه ای که تو رج قبل زده بودید دو تا پایه بلند دوتایی بزنید و تو بقیه پایه های رج قبل یه پایه بلند دوتایی بزنید تا به 6 تا پایه بلند طرف دیگه برسید،تو هر یک از اونها هم 2 تا پایه بلند دوتایی زده و تو بقیه پایه ها هم یه پایه بلند دوتایی بزنید تا آخر رج. و بعد یک یا دو رج تو همه پایه های رج قبل یک پایه کوتاه بزنید.طوری که تعداد پایه ها اضافه نشه.

اینجا کف پاپوش کامل میشه.

بعد 10 تا زنجیره زده و تو رج بعد تو هر زنجیره یه پایه بلند بزنید.در رجهای بعد تو هر پایه یه پایه بلند بزنید تا 6 رج.در رج هفتم تو اولین و آخرین پایه 2 تا پایه بزنید و تو بقیه پایه های رج قبل یه پایه بلند.رج هشتم دوباره در اولین و آخرین پایه دو تا پایه بلند و تو بقیه پایه های رج قبل یه پایه بلند بزنید و تا 3 رج این کار رو انجام بدید.در رج بعد با شلال به دومین پایه رفته و تو پایه های بعدی یه پایه بلند بزنید تا یکی مونده به آخر.(شکل زیر)

حالا با شلالهای کوچیک به پایه وسط از رج قبل برید.(میتونید نخ رو برید و دوباره از پایه وسط رج قبل بافت رو ادامه بدید.)

5 تا زنجیره زده و به طرف دیگه پایه وسطی وصل کنید.

با دو تا شلال به دو تا پایه اونطرفتر برید.

7 یا 8 تا پایه بلند توی 5 تا زنجیره ای که زده بودید بزنید و نخ رو به دو تا پایه اونطرفتر وصل کنید.(تو شکل زیر من بعد از انجام این کار بافت رو برگردوندم به همین خاطر سمت راست بافتم رو شما سمت چپ عکس مشاهده می کنید.)

در رج بعد دوباره با دو تا شلال به دو تا پایه اونطرفتر رفته و شروع به زدن پایه بلند تو پایه های رج قبل کنید.یکی در میون تو یه پایه،یه پایه بلند و تو پایه بعدی دو تا پایه بلند بزنید تا آخر رج.رج بعد رو هم به همین ترتیب ببافید.

حالا این قسمت رو روی کف پاپوش قرار بدید.

و از آخرین قسمتی که جلوی رویه پاپوش و کف اون بر هم منطبق هستن تا طرف دیگه رو اندازه بزنید و به همون اندازه زنجیره بزنید.

تا دو رج روی هر زنجیره،یک پایه کوتاه بزنید.و سپس دو تا از دو طرف بافتتون کم کنید،یعنی در رج سوم از سومین پایه رج قبل شروع کرده و در هر پایه ،یک پایه کوتاه بزنید تا سه تا مونده به آخر.

در رج بعد از هر طرف یک پایه کم کنید و در بقیه پایه ها ،یک پایه کوتاه بزنید.

این قسمت ،دور تا دور پاپوش هست که اگه میخواید بلندتر باشه میتونید یکی دو رج دیگه پایه کوتاه ها رو ادامه بدید ولی دیگه ار تعدادشون کم نکنید.

سپس طبق شکل زیر،یک طرف این بافت رو روی لبه رویه پاپوش قرار بدید.

و با دو تا کوک یا شلال یا بست گوشه های اونها رو به هم وصل کنید.

طرف دیگه رو هم به همین ترتیب به هم وصل کنید.دقت کنید که دور تا دور این دو قسمت به هم متصل ،باید با دور تا دور کف پاپوش برابر باشه.اگه کمی بیشتر بود این دو قسمت رو یه مقدار روی هم بیارید و بعد به هم کوک بزنید.

حالا رویه پاپوش آماده اس. و شما باید زیر این دو قسمت رو که به هم وصل کردید یه ردیف پایه کوتاه بزنید تا شکل منسجم تری پیدا کنه.

 

بعد کف پاپوش رو به رویه وصل کنید .(میتونید با یه رنگ دیگه روی قسمت دوخته شده رو زنجیره بزنید یا از دوختهای تزئینی دیگه استفاده کنید.)

حالا پاپوش تقریبا به این شکل دراومده.

به یه رنگ دیگه دور سه تا از سوراخهای بین پایه ها رو به شکل مربع کوک یا بخیه بزنید.

به اندازه ای که میخواید نخ پاپوش بلند باشه زنجیره بزنید و از توی این سوراخها که دورشون رو دوختید مثل کتونی رد کرده و گره بزنید.من برای اینکه ممکنه دور پاپوش نسبت به دور مچ کودک بزرگتر باشه نخ رو انقدر بلند گرفته که بتونم اون رو از توی سوراخهای رج آخر مثل شکل زیر رد کنم و به اندازه ای که لازمه اون رو بکشم و بعد گره بزنم که دور مچ کودک با دور لبه پاپوش برابر بشه.

البته مطمئنا بعد از بخار دادن،این پاپوش شکل منظم تری پیدا می کنه.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی